2e Etappe - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu 2e Etappe - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu

2e Etappe

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 Januari 2008 | Nederland, Lisse

Hallo allemaal,

Zo, dat is alweer een tijd geleden dat jullie wat van me hebben gehoord.
Komt misschien omdat ik niet zoveel berichten heb getyped destijds... ;-)

Als vervolg op het avontuur in de USA, gaan we aanstaande zondag voor een kleine 3 weken nog “even” naar Zuid Korea.
Het tijdsverschil met Nederland is overigens 8 uur (later).
Voor meer info, zie Wikipedia on South Korea (http://en.wikipedia.org/wiki/Geography_of_South_Korea).

Hier leggen we momenteel de laatste hand aan ons stukje equipment (waar we in de USA aan zijn begonnen) en wat reeds is ingebouwd in het grotere platform dat word geconstrueerd door Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. en wat later zal worden geplaatst voor de kust van Angola.

Zondagavond vertrekken we met KLM in 10 uur en 20 minuten van Schiphol naar Seoul in Zuid Korea.

Landen doen we op Seoul Incheon International airport.
Vanaf daar hebben we 3 uur en 15 minuten de tijd om de baggage te vinden, door de douane te komen, een C2 visa te bemachtigen en bij gebrek daar aan een B1 visa, een Koreaanse GSM huren (Euro en USA GSM’s werken daar niet), vervolgens een transportmiddel te vinden om me naar Seoul Gimpo International airport te brengen, aldaar opnieuw in te checken alsook langs de duane en alle veiligheids checks te geraken.

Vanaf Gimpo vliegen we vervolgens in 1 uur naar Pusan Kimhae airport aan de zuidoost kust van het Koreaanse schiereiland.

Hier zijn we dan in de provincie Gyeongsangnam-do (ook wel kyongsangnam-do)
Overigens worden de “p” en de “b” alsook de “k” en de “g” en waarschijnlijk nog veel meer varianten veelvuldig door elkaar gebruikt in de spelling van plaatsnamen, lekker handig……
Volg de link voor meer informatie over de provincie Gyeongsangnam-do (http://english.gsnd.net/default.jsp).

Helaas zijn we er dan nog niet want we hebben nog 2 uur te gaan en pakken nog de bus, de ferry en de taxi om uiteindelijk te arriveren in Okpo op Geoje Island (ook wel Koje Island).
Voor meer info, zie Wikipedia on Geoje Island (http://en.wikipedia.org/wiki/Geojedo).
Wat betreft de reis, zie ook de heldere DSME instructions to Geoje Island - Okpo shipyard (http://www.dsme.co.kr/eng/pr/visit/visit.jsp).
Wel even naar benden scrollen voor het volledige plaatje.

Daar in Okpo zal ik 3 weken lang een appartement betrekken naast die van een aantal amerikanen die zijn ingehuurd door ons bedrijf en als sub-contractors verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van E&I zaken (elektrische draden trekken en instrumenten aansluiten) en het plaatsen van isolatiemateriaal.
Dagelijks zullen we gezellig het gehuurde 9 persoons Hyundai busje induiken en naar de constructie yard rijden.
3 weken, 7 dagen per week, 14 uur per dag even buffelen (lastig want er is daglicht van 08:00 tot 18:00 uur) en een andere collega komt om het werk over te nemen en af te ronden (kan ik tenminste gaan skiën; Mayrhofen here I come!!!).

Onze stukje equipment, is begin December aangekomen op de yard en eind December op een van de onderste dekken van het platform geplaatst.
Inmiddels zijn er ook al diverse dekken bovenop geplaatst en zodoende is de equipment helemaal ingebouwd (wel overdekt maar nog steeds in de buitenlucht).

Overigens moet je niet alles geloven wat die Koreanen schrijven want het is gewoon ~0 °C overdag en ’s nachts vriest het. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Kan ik alvast wat koude training opdoen voor de laatste week van Februari… ;-)

Voor een goed beeld van de voortgang van het project, zie de DSME construction cybertour (http://www.dsme.co.kr/eng/pr/cybertour/cybertour01.jsp).
Instructies:
· Klik op "cybertour" onder de foto.
· Klik vervolgens op "enter cybertour".
· In de rechter bovenhoek, klik op "plant".
· In de linker onderhoek, klik op "build a plant".
· Volg de uitleg via het pijltje naar rechts en de tekst te scrollen, momenteel is DSME bij stap 7 "installation of equipment".

Nou dat is wel weer even voldoende van mij voor nu, misschien schrijf ik jullie nog wel een stukje voordat ik terug ben uit Zuid Korea… ;-)

P.S.
Ik hoop bereikbaar te zijn op mijn normale e-mail adres en anders ben ik te bereiken via werk, ouders of Jeroen.

• 23 Januari 2008 - 08:39

Richard:

Je kan geen \"GSM\" kopen in Zuid Korea, dat is het probleem juist waarom je huige mobiele telefoon daar niet werkt, het is een GSM mobiele telefoon. ;)

Veel plezier!

• 23 Januari 2008 - 10:23

Inge & Kees:

Michael, vergeet niet rond te kijken en te genieten van deze andere wereld, je komt hier misschien maar 1x keer in jeleven. SUCCES.

• 23 Januari 2008 - 13:48

Mama:

Je bent er nog niet. Maar ik hoop toch dat je behalve alleen maar werken nog wat tijd over heb om wat van Korea te zien. Het is wel weer een hele reis maar ja dat weet je. In ieder geval je vader is nooit in Korea geweest. Maak er wat van. Hou af en toe eens deze site bij zodat iedereen weet hoe of wat.

• 24 Januari 2008 - 07:48

Yvon:

Lekkere bofkont, mag je weer keihard werken. Veel (werk)plezier en geniet ervan. Hoop gauw weer van je te horen.

• 25 Januari 2008 - 10:00

Guillian:

Hey Broertje,

ik zal eens even kijken wat ik voor cadeautjes uit Korea wil hebben! ;-)

In ieder geval veel plezier!

Guillian

• 28 Januari 2008 - 15:55

Maarten:

Mike,

Doe mij maar zo'n platform als origineel Koreaans souvenir...;) veel plezier daaro en tot 16.16 op de zaterdag!

• 08 Februari 2008 - 15:57

Hellen:

Hai die Michael,
    Erg druk met werken??
    Hoorde van je moeder dat de reis nou niet helemaal was gegaan zoals je had gehoopt maar je bent er gelukkig toch gekomen.
    kijk uit naar je volgend verhaal (als je daar tenminste tijd voor hebt) Kan me namelijk ook voorstellen dat het land bekijken belangrijker is dan ons op de hoogte houden.
    Werk ze en heel veel plezier Hellen