Eindelijk & nu al. - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu Eindelijk & nu al. - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu

Eindelijk & nu al.

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

18 September 2007 | Verenigde Staten, Lafayette

Howdy allemaal,

Om maar ff goed te beginnen, hierbij het eerste wat ik heb geleerd in de USA:

*** DISCLAIMER – This disclaimer applies to each and anyone who reads this online log. Whatever one reads here cannot be held against the author in relation to the function which he exercises on behalf of his employer or on any personal level. Professional colleagues are strongly discouraged to read this log. Any and all information on this log is considered confidential, privileged, perhaps unsuitable for the overly sensitive and besides that, full intellectual property of the author and therefore cannot be disclosed to any third parties without prior written approval. *** ;-)

Eindelijk en nu al… Vanavond stond er een vreemde man voor de deur van mijn hotelkamer met een keycard die wel werkte, gelukkig had ik de deur van binnen uit ook op slot gedaan. Blijkbaar had het hotel mij vanochtend uitgechecked. Op zich wel vreemd want de kamer was geboekt voor een maand vanaf de woensdag dat ik in Lafayette was. Morgen dus!

Anyway, het deed me wel realiseren dat er NU AL 4 weken om zijn. Wat is de tijd ongelooflijk snel gegaan. Blijkbaar heb ik het zo druk met werk dat ik amper gemerkt heb dat de weken voorbij vlogen, maar over werk later meer. Ik weet wel dat ik de e-mails die ik van iedereen gehad heb, ik over het algemeen kort en krachtig heb beantwoord, druk druk druk en tevens in de veronderstelling dat ik deze log toch binnenkort online zou hebben. In ieder geval iedereen vast bedankt voor jullie interesse. Voor deze site heb ik me dus wel al inderdaad 2 weken geleden aangemeld maar nog geen gelegenheid gevonden wat te posten, ondanks velerlei verzoek en beloftes. Dus hierbij dan EINDELIJK mijn “avonturen” over het wel en wee van MQU op waarbenjenu.

Wel na nog een laatste avondje opruimen en andere saaie dingen en veels te weinig slaap, heeft mijn collega Henry (trots lid van Sales Team “3”) mij van Zoeterwoude naar Schiphol gebracht. Overigens is dit team bij deze opgheven aangezien Henry zelf ook een andere functie gaat vervullen maar dan wel bij een andere werkgever werd mij die ochtend bekendgemaakt (niet geheel onverwachts).

Op Schiphol aangekomen, bagage gedropt en de nodige kilometers en security checks gepasseerd te zijn was ik dan eindelijk onderweg. Volgens mij zijn trouwens al die vliegvelden ontworpen om de passagiers zoveel mogelijk te laten lopen, zijn ze tenminste lekker bezig. Wel na een vertraging, een korte vlucht van een uur, een 3,5 uur stopover op Gatwick, nog een vertraging, een vlucht van 11 uur en 5 vliegtuig/vliegveld maaltijden lande ik dan eindelijk in de USA.

Na 18,5 uur lang netjes geconserveerd te zijn met behulp van de nodige airco’s liep ik vrolijk naar buiten vanuit het vliegveld in Houston om vervolgens keihard weer naar binnen te rennen. 105 Graden Fahrenheit (~40,5 graden Celsius) en 80% luchtvochtigheid was de muur waar ik met m’n snufferd vol tegenaan liep, mijn eerste gedachten waren “stop dat vliegtuig!”. Gelukkig werd ik al snel opgehaald door de President van de Frames Inc (3 man sterk momenteel) die me na een korte tour door Houston in een auto met AC gelukkig en nog een sub (=sandwich) maaltijd te hebben genuttigd, me afzette bij mijn hotel voor de eerste nacht.

Het gedreun van de vele AC’s die voluit stonden te loeien stemde me weinig positief toen ik een kwartier later in het donker bij het zwembad ff ging chillen (eigenlijk brak het zweet me alweer uit) en genieten van de sterrenhemel terwijl ik een SMS of wat beantwoorde.

Anyway, de volgende dag heb ik kennis gemaakt met de medewerkers van de Frames Inc. en vervolgens halverwege de middag ben ik begonnen aan mijn eerste autoritje. Weliswaar een ritje van 4,5 uur om in Lafayette (Louisiana) te geraken waar mijn hotel voor de komende 4 weken zou zijn. Onderweg heb ik me daarwbij wel verbaasd over de slechte staat van de wegen en de vele smerissen die je tegenkomt. Blijkbaar is dat stukje van de I-10 een van de drukste wegen in de staat en tevens volop in onderhoud. Met betrekking tot al die politie, de I-10 loopt helemaal van West naar Oost oftewel van Mexico naar Florida en dus worden er de nodige drugs controles gehouden met goed/veel resultaat. Mooi begin toch?

Donderdag ben ik dan dus eindelijk begonnen met werk op de locatie waar we bouwen in het kleine plaatsje Delcambre in Louisiana, het hart van Cajun country.

Maar goed, hier laat ik het even bij voor nu en verhalen over het werk en info over Cajun country en de nodige amerikaans eigenaardigheden bewaar ik voor later deze week en daarna, heb ik dan tenminste ook nog wat te vertellen. ;-)

Mzzl allemaal.

PS. Alles is goed met me, ik vermaak me wel tot op heden. :-)

  • 19 September 2007 - 18:27

    Vinnie:

    Hey goed om te horen dat het bevalt!
    Ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal. :-D succes daar bij die vage types ;-)

    Gr. Vince

  • 19 September 2007 - 20:20

    JJ:

    Gozer! Wat onwijs gaaf wat van je te horen, en inderdaad, wat gaat de tijd snel. Niet normaal! Ben net terug van vakantie, dus had 't me ook niet zo gerealiseerd..

    Dus je raakt al gewend aan disclaimers, waivers en suits? ;-) Voor je 't weet ben je Amerikaan, niet vergeten te stemmen hè!

    Heel veel succes, en nog meer plezier daar!

  • 19 September 2007 - 20:26

    Tinus Toep Tappas:

    Hey Mike! Goed om wat van je te lezen. 4 weken alweer? Gaat hard zeg! Was helemaal te gek, je vertrekdatum. Strakke planning, thnx!
    Haha, ja, die temperaturen daar zijn lekker, hè? ;-) Wij hebben ook onze 'fair share' gehad, al was het voor kortere tijd. Grappig, zo ver van huis, maar dan toch weer relatief dicht bij elkaar... (wat was het, 10 uurtjes rijden ofzo?). Wij hebben ons avontuur er al weer opzitten (erg genoten!), maar jij nog heel veel plezier daar, man. Joe ko kif 'em hel, boy!
    We kijken uit naar de volgende episode :-)

    Grtz, Tinoes

  • 20 September 2007 - 06:57

    Yvonne:

    Ha neef, ben blij dat alles goed gaat. Hoe bevalt het eten? Vliegen de kilootjes eraan? Werk ze en tot horens!

  • 20 September 2007 - 12:53

    Jeroen:

    He Q,

    Goed om te lezen dat alles bevalt en dat het goed gaat! Als ik jou was zou ik toch nog even checken bij Frames of je goed verzekerd bent tegen eventuele claims :-)

    Veel plezier nog daar enne niet te hard werken he, probeer ook nog een beetje te genieten ;-)

    Gr,
    J

    PS komen de Cajun chips uit Cajun Country? :-)

  • 21 September 2007 - 06:30

    Bas:

    Zo, zelfs de lay-out is helemaal veramerikaaniseerd. Maar je nederlands is nog wel goed, dus je bent nog geen echte yankee. Heel veel plezier nog de komende weken en we lezen natuurlijk graag snel weer het nieuws van onze man aan de overkant van de grote sloot.

    groetjes Bas

  • 21 September 2007 - 07:59

    Guillian:

    Straks ben je zo gewend aan de warmte, de airco en het amerikaanse eten dat je niet meer terug wilt! Hebben wij er allemaal weer een vakantieadresje bij...

  • 21 September 2007 - 09:52

    Charley En Suzanne:

    Hee Mike!

    Fijn te horen dat het goed gaat. :D
    Leuk ook om zo op de hoogte te blijven van jouw avontuur in de States. Lijkt me niets, die hitte en luchtvochtigheid. Hopelijk went het nog een beetje. :)

    Is het trouwens waar wat ze zeggen? Is alles groter in America?? ;)

    Veel succes met je opdracht en vooral: geniet ervan!

    groetjes,
    Charley en Suzanne

  • 21 September 2007 - 11:50

    Mama:

    Nu eindelijk gedaan wat ik graag wil.Ik hoop dat je veel reacties krijg.

  • 21 September 2007 - 18:33

    Leeuw:

    Moggûh Mike!

    Leuk zo'n site! De dropjes zijn inmiddels toch wel op?
    Ik hoorde ook nog een vaag verhaal over en huurauto... Vertel!
    Om nog terug te komen op je vraag: met Koen gaat alles goed.
    We gaan dinsdagavond afscheid nemen van Henry bij de McDonalds om een beetje in de sfeer te blijven!

    Groeten

  • 21 September 2007 - 20:11

    Hellen:

    Hai Michael,
    Goed om een bericht te kunnen lezen over de start in de States.
    Zijn benieuwd naar het vervolg.

    Knuffel heha

  • 22 September 2007 - 16:23

    Mama:

    Nu geen 4 weken wachten met je vervolg.
    Iedereen wil op de hoogte blijven.
    Bye

  • 22 September 2007 - 17:56

    Suus:

    He mike!
    Hier ook even mijn update (suzanne.waarbenjijnu.nl vanuit Voorhout)
    -We waren heeeeeel goed, maar desondanks toch buiten de prijzen gevallen!(puzzelrit van Got, Jet, Kaat en moi)
    -Kip Hennie heeft 3 nieuwe babies!

    En ook even de planning voor de komende dagen:
    -Bieren in de Beurs
    -Verjaardag Kaat (vrijdag)

    Zo ben je weer beetje bij!

    xx suus


  • 23 September 2007 - 20:26

    Ans:

    Hoi Michael!
    Begreep uit de reactie van je moeder op de site van Pim (pimquaedackers.waarbenjij.nu) dat je ook een site hebt! Leuk!
    Ik hoop dat de kleine/grote uitdaging je goed bevalt! Succes in ieder geval!

  • 24 September 2007 - 13:01

    Inge & Kees:

    Hallo Michael, zo te lezen heb je het toch wel aardig naar je zin. Als je in een ander land bent ga je je eigen land toch wat meer waarderen. Wij zijn net terug uit Jordanie (35/40 graden) maar niet zo vochtig, heel bijzonder land, heel anders dan we dachten (vergeleken het met bv Egypte) Laat bij gelegenheid maar weer eens wat van je horen. Groetjes Ome Kees.

  • 01 Oktober 2007 - 12:21

    Wiel En Marianne:

    He wereldreiziger!!!
    Hoe kom jij nou in godsnaam voor je werk zover weg terecht helemaal in de states en wat moet je daar nu precies gaan doen of beter gezegd doe je daar nu voor werk.

    Straks ben je zo ver amerikaniseerd dat je nog niet meer terug wilt komen naar het kikkerlandje

    Succes verder aldaar en hopenlijk horen we meer van je ervaringen daar

    Gegroet

    Marianne en Wiel

    wiel1953@hotmail.com

  • 07 Oktober 2007 - 13:49

    Suus:

    He Mike,
    Bedankt voor al je felicitaties! Je kaart is helemaal geweldig en op tijd! Ik heb erg gelachen en krijg nog af en toe zwoele blikken toegeworpen vanaf de kast! Alles goed verder?
    groetjes!

  • 08 Oktober 2007 - 20:59

    Karin:

    Hoi MQ!
    Waar blijft je update? Alles goed daar? Ik had je al bedankt voor je belletje en de kaart! Maar wat zie ik tot mijn verbazing: suus heeft een kaart gekregen met een lekkere vent voorop! ;-) Iets mannelijker dan mijn cheerleader haha
    Veel plezier nog!
    Groetjes Karin

  • 12 Oktober 2007 - 14:47

    Mama:

    Suus een mooie vent,Karin cheerleaders en je moeder Micky Mouse maar het is een hele leuke kaart en ruim op tijd.Heb begrepen dat je hele lange dagen maak.Zie je wel weer als je terug ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lafayette

Een nieuwe uitdaging - 2007

Eens zien hoe dat is, werken in het buitenland.

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mike Yikes Ike

08 September 2008

Tijd vliegt...

04 Augustus 2008

Succes ermee...

27 April 2008

Seriously...

02 November 2007

Oei oei oeps
Michael

Expat voor 4 jaar.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 23954

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 15 December 2012

4 Jaar expat af, terug in het wonderschone NL

19 December 2010 - 30 November 2012

2 Jaar in India - 2010t/m2012

05 Oktober 2008 - 09 December 2010

2 Jaar in de USA - 2008t/m2010

13 Oktober 2009 - 14 Oktober 2009

Las Vegas - 2009

10 Oktober 2009 - 11 Oktober 2009

Minneapolis - 2009

03 Augustus 2009 - 10 Augustus 2009

Seattle - 2009

27 Januari 2008 - 26 Maart 2008

Werk afmaken in Azie - 2008

14 Augustus 2007 - 03 November 2007

Een nieuwe uitdaging - 2007

Landen bezocht: