Intro - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu Intro - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu

Intro

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Augustus 2007 | Nederland, Lisse

Dames en Heren,

De meesten van jullie zullen inmiddels wel gehoord hebben dat ik bezig ben met een "tijdelijke" job in de USA. Dat betekent dat de tam-tam in ieder geval werkt. ;-)

Voor degene die het niet gehoord hebben of maar een deel, hierbij een update / het hele verhaal:

Voor mijn werkgever werk ik momenteel als Sales Engineer. Op zich een leuke job maar het verveelde een beetje de laatste tijd en ik was wel toe aan een nieuwe uitdaging. Als mogelijkheid overweegde ik over te stappen naar de Projecten afdeling waar de door Sales binnen gehaalde orders worden uitgevoerd in project verband door de Project Engineers met ondersteuning van de Engineering afdeling. Dit heb ik vorig jaar ook al eens tussendoor gedaan met een klein project.

Echter voordat ik de kans kreeg om de juiste mensen te polsen en te lobbyen, werd mij gevraagd of ik interresse had om op korte termijn tijdelijk voor een "bijna klaar" project in de USA Bouwbegeleider te spelen. Dit houd in dat ik op locatie coordineer tussen de verschillende contractors en de kwaliteit, veiligheid en de opleverdatum bewaak etc. Soortgelijk aan het werk dat ik het eerste jaar bij deze werkgever heb uitgevoerd.

Nu is dit niet een functie die ik ambitieer maar het is wel een hele mooie inleiding voor het 2e deel van het voorstel (waar het eigenlijk om draait). Dat is, als het bevalt om te werken/wonen in de USA, daar voor een langere tijd te blijven en ons USA kantoor in Houston Texas genaamd "Frames Inc." van 2,5 man te versterken en uit te breiden tot een klein zelfstandig projecten bureau waarbij een kleine groei in het personeels bestand is voorzien.

Nu is dit niet de soort "kleine uitdaging" die ik in gedachte had.... ;-) maar een echte uitdaging en een absolute opportunity. Zoals jullie weten was ik bezig met het zoeken van een koophuis etc. Dat moet dus maar even op een laag pitje want ik heb hier eigenlijk niet lang over hoeven nadenken, deze jongen is "Coming to America"!

Dit betekend dus dat ik dinsdag 21 augustus 2007 (goed geregeld toch Martijn?) 's ochtends in het vliegtuig stap en niet voor half / eind oktober terug zal komen. Hierna zal ik voor het 2e deel van het voorstel eens stevig moeten onderhandelen met de baas (als het me allemaal bevallen is) en daarna voor een jaar of 3 a 4 minimaal vertrekken.

Dus over een kleine anderhalve week vlieg ik van Amsterdam naar Houston in Texas waarvandaan ik de volgende dag 400 km naar het oosten zal rijden naar een klein gehucht van 2500 man genaamd Delcambre in Louisiana. Hier is een deel van de Shaw Group gevestigd, zie ook; http://www.shawgrp.com/markets/pipefab/pipeoffshore waar ons stalen skid met gas process equipment wordt gefabriceerd. Dit skid is onderdeel is van een offshore platform van Chevron dat in momenteel in Korea wordt gebouwd voor installatie voor de kust van Angola. Ergens in de buurt van Delcambre zal ik in ieder geval doordeweeks in een hotel / motel verblijven en de weekends wellicht in Houston en verder weet ik het ook allemaal nog niet. Groot avontuur en hard werken en zweten dus, 35+ graden en 70% luchtvochtigheid is me voorspeld.....

Mooi update toch? Ik zou zeggen, laat het even bezinken, dat doe ik ook elke andere dag ;-)

Voor vragen, succes wensen, tips of een vakantie adres sta ik tot jullie beschikking.

Groeten, Michael.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lisse

Een nieuwe uitdaging - 2007

Eens zien hoe dat is, werken in het buitenland.

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mike Yikes Ike

08 September 2008

Tijd vliegt...

04 Augustus 2008

Succes ermee...

27 April 2008

Seriously...

02 November 2007

Oei oei oeps
Michael

Expat voor 4 jaar.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 23982

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 15 December 2012

4 Jaar expat af, terug in het wonderschone NL

19 December 2010 - 30 November 2012

2 Jaar in India - 2010t/m2012

05 Oktober 2008 - 09 December 2010

2 Jaar in de USA - 2008t/m2010

13 Oktober 2009 - 14 Oktober 2009

Las Vegas - 2009

10 Oktober 2009 - 11 Oktober 2009

Minneapolis - 2009

03 Augustus 2009 - 10 Augustus 2009

Seattle - 2009

27 Januari 2008 - 26 Maart 2008

Werk afmaken in Azie - 2008

14 Augustus 2007 - 03 November 2007

Een nieuwe uitdaging - 2007

Landen bezocht: