De zomer is begonnen - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu De zomer is begonnen - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu

De zomer is begonnen

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Juni 2010 | Verenigde Staten, Houston

Hallo allemaal,

De zomer is (vandaag de 21ste) officieel begonnen! Met korte broeken weer sinds maart en 30+ °C temperaturen sinds mei heb ik dat gevoel natuurlijk al een tijdje. Ik hoorde echter dat het in NL niet zo fraai weer is dus uit medelijden maar niets over gemeld tot op heden. Aardig he!

Verder eigenlijk niet zo heel veel te melden momenteel...
Korte samenvatting van de laatste paar maanden:

Begin maart is Richard gezellig op bezoek geweest voor 2 weken en hebben we Houston en omgeving alsook Las Vegas verkent (voor mij de 2e maal in 6 maanden). Het was in ieder geval erg gezellig ondanks het feit dat een niet oplettende bestuurder een $5000 deuk in m'n kofferbak heeft gelegd. Erg gaaf was de helicopter rit door de Grand Canyon in ieder geval en best bijzonder de Houston Rodeo 2010.

Begin April zijn mijn ouders op bezoek geweest voor 2 weken en was de auto eindelijk "fatsoenlijk" gerepareerd na 3 weken en 5 inspecties. Ook dat mocht de pret niet drukken en ik vond het erg gezellig dat ze er waren. Ze hebben veel van Houston gezien met het openbaar vervoer en te voet en verders in het weekend met mij achter het stuur.

Mijn verjaardag natuurlijk ook gevierd met een dagje vrij en hun gezelschap. Verders veel genoten van mams & paps kook- & bakkunsten.
Ik weet alleen niet wat m'n moeder nu "leuker" vond, de eerste paar dagen in de pick-up moeten klimmen of de rest van de tijd achter in de coupe te worden gevouwen... ;-P

In de tijd sinds hun vertrek heb ik de OTC beurs bezocht en diverse NL'se collega's voorbij zien komen voor diverse projecten. Helaas hebben we 2 heel belangrijke projecten niet gewonnen, de eerste was er 1 waar ik persoonlijk erg naar uikeek en belang bij had omdat we deze in de US in elkaar konden/moesten knutselen (de eerste, eindelijk!) en het andere project was er 1 die gewoon om ontzettend veel geld ging (en een nieuwe referentie voor nieuwe techniek), maar helaas, het mocht niet zo zijn.
Na de recessie van 2008/2009 nu maar weer zien wat de nasleep van dit BP olielek gaat inhouden voor de projecten voortgang van de diverse multinationals...

Verders... J & S, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
Ook R, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Tot in NL in augustus!

• 22 Juni 2010 - 09:30

Mama:

Zo eindelijk weer eens een verslag. Ja wat was beter dat kontje geven om in die hoge bak te komen. Of me achterin in jouw favoutiete auto te wurmen. Nu beide ging me dacht ik redelijk goed af.
    En ja ook wij hebben genoten van Houston en van onze zoon. Ook is het openbare vervoer heel goed te doen en erg schoon en goedkoop. Ja dat wandelen die mensen uit Houston hebben ons denk voor gek verklaart. Maar moeders haalden het met gemak

• 23 Juni 2010 - 11:15

Inge & Kees:

Hallo Michael, leuk weer eens iets van je te horen. Onze piloot boven de G.C. was op Soesterbe rg gestationeerdgeweest. Had goede herinneringen aan Ind.Rijsttafels in Utrecht, maar kon het niet overdoen vanwege de alimentatie. Zo zie je maar ieder huis zijn eigen kruis. Hier gaat alles goed en we gaan eind juli een rondreis maken in Rusland. Groetjes ook van tante Inge. Ome Kees

• 23 Juni 2010 - 12:27

Richard:

De helicopter rit door de canyon was inderdaad erg leuk. Als ook het uit eten in Housten, wat zitten daar een hoop restaurants!

Een leuke 2 weken gehad, die zeker voor herhaling vatbaar zijn, mits de ticketprijs volgend jaar weer zo laag ligt.

• 23 Juni 2010 - 19:54

Maureen:

Hi Micheal,

ik heb weer genoten van je verhaal. En gelukkig heb je het nog naar je zin daar.
    En laat de zomer ook maar snel deze kant opkomen! We hebben vandaag al een goed voorproefje gehad :-)
    Zou je trouwens je postadres even naar me toe kunnen mailen?

Thanks,
    Maureen

• 26 Juni 2010 - 11:17

Mama:

Oeps een stomme type fout gemaakt met favouriete Kijk maar,maar niet lachen hoor

• 27 Juni 2010 - 09:42

Guillian:

Hey Broertje

hier is het ook warm hoor!

en heb je in april dan goed gekeken naar de kook en bakkunsten zodat je het zelf ook kunt doen???

Zo moeilijk is dat toch niet!

• 14 Juli 2010 - 18:52

Maarten:

He Mike, leuk weer eens wat van je te lezen! Ik zat aan de BP ramp te denken en vroeg me af hoe jij het ervaart, het gebeurt toch een soort van in je achtertuin...
    groeten, Maarten