I'm back... - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu I'm back... - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Michael Quaedackers - WaarBenJij.nu

I'm back...

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Houston

Hallo luitjes,

FF een vlug berichtje nu ik me realiseerde dat ik al een tijdje niets van me heb laten horen.

So, I'm back... In het land der levenden dan.
Ik ben nu in Houston en al 1,5 week aan het werk. Druk bezig met "settling in" op het werk en in het gehuurde appartementje.

Druk druk druk, vraag me niet waarmee want dat weet ik zelf af en toe ook niet. Eigenlijk allemaal van die kleine dingen waar je in NL gewoon niet eens over na hoeft te denken of te regelen.

Je weet wel, boodschappen bijv. bij welke supermarkt of waar is de dichtsbijzijnde en welke van de 100 waspoeders heb je nodig etc.
Een bank uitzoeken waar je wel terecht kan zonder Texas drivers license of social security nummer (krijg je pas na visum goedkeur en zonder kan je ook geen rij-examen doen etc.).

Op het werk aan het stoeien met de e-mail, dan werkt het weer wel en dan weer niet of zelfs te goed en heb je alle e-mails 2 of 3 maal in je Inbox etc.
Ook al wel wat werk uitgevoerd voor diverse orders die via diverse amerikaanse leveranciers lopen en waar ze een potje van hebben gemaakt in NL.
Tevens zijn we ook al op pad geweest voor het werk; bij 2 leveranciers, bij 2 klanten, een reparatie/service job, 2 maal naar de visum advocaat, 2 maal naar de corporate advocaat, naar de dozenwinkel om een pakketje in te kunnen pakken en vervolgens naar de DHL, pakketten op het postkantoor ophalen, en ga zo maar door...
Gaat allemaal in het begin een hoop tijd in zitten.

In het weekend op zaterdag wat testritjes maken want ik moet straks toch van die huurauto af en op zondag alvast wat voorbereidend shoppen voor meubilair etc.

Voor de rest gaat alles prima alleen vliegt de tijd voorbij. Hopelijk is het settling over een maandje uiterlijk wel afgelopen en kunnen we een wat normaler leventje gaan op pakken.

Zie trouwens de pasfoto voor de foto die uitermate goed had gepast bij het vorige bericht.

Groeten allemaal uit het altijd zonnige Houston... ;-)

PS. ik heb helaas sinds 30 september absoluut nul komma nada toegang tot m'n Orange webmail account mjq@orange.nl en daar is het laatste woord nog niet over gesproken, lang verhaal kort; als je daar wat naar toe hebt gestuurd dan heb ik het niet ontvangen/gelezen. Graag alle toekomstige e-mails naar mjq@hotmail.com voor nu.

• 22 Oktober 2008 - 05:09

Charley En Suzanne:

Hey Mike!
    Goed te horen dat het allemaal goed gaat. Voor je het weet ben je helemaal ingeburgerd. :-)
    Sterkte nog de komende tijd met het inburgeren. Bevalt het verder wel in Houston?
    groetjes,
    Charley en Suzanne

• 22 Oktober 2008 - 07:41

Mama:

Zo druk bezig dat je, je zelf voorbij loop. Ja ik herken die problemen wel had dat ook in het begin in Engeland. Maar het went snel. Eerst je visum en dan gaan veel dingen beter. Leuk dat je gister even belde.

liefs Pap en mam

• 22 Oktober 2008 - 09:42

Inge & Kees:

Hallo Michael, verhuizen is de rotste klus die je kunt bedenken, vreet tijd en inspanning maar daar kom je wel overheen. Succes Kees

• 22 Oktober 2008 - 13:53

Hellen:

Hai Michael,
    Goed om wat van je te horen, heb je leuke dagen gehad in New York?
    Ik kan me voorstellen dat je momenteel hardstikke druk ben, succes ermee en tot horens.
    groetjes Hellen

• 23 Oktober 2008 - 06:52

Yvon:

Ha Michael, ach arme jongen. Moet je zelf de was doen? En eten koken, doe je dat ook of ga je naar de mcdonald en zo toe? Succes met je huizenjacht. groet, Yvon

• 26 Oktober 2008 - 15:30

Guillian:

Nou Nou je hebt het er maar druk mee!
    Ach in ieder geval heb je mooi weer....

Dat visum duurt ook wel erg lang, normaal moet je toch wel snel aan een L1 visum kunnen komen

Groetjes
    Guillian